Zdravé snídaňové vafle

Jedna z mála oblíbených sladkých snídaní mého Martina. Sladké snídaně více méně odmítá, ale celkově s vaflemi vím, že se trefím vždy do černého. Za těch téměř 8 let co spolu budeme, stále nedokážu pochopit, že existuje někdo, kdo nemá rád sladké snídaně. Když se nad tím tak zamyslím, vlastně nechápu, že existuje někdo, kdo nemá rád sladké. Nedokážu si představit, že bych vůbec nejedla sladké, tady je to trošku diskutabilní tedy.  Pokud jste četli články o cukrdetoxu, tak jste asi pochopili, že vnímání sladké chuti je dost individuální. Pokud mluvím o tom, že mám ráda sladké, myslím například ovesnou neslazenou kaši s mlékem a skořicí, ořechové máslo, celozrnné palačinky plněné vanilkovým neslazeným krémem  apod.

Ani ve snu by mě nenapadlo, že může existovat někdo, kdo si dá dort/koláč/zákusek jen z povinnosti a více méně si na tom vůbec nepochutná (až na pár výjimek). Na Martinův vztah k sladkému jsem bohužel přišla náhodou, byli jsme spolu krátce a já jsem k našemu prvnímu společně strávenému svátku sv. Valentýna upekla dort. Dopadlo to tak, že Martin si ze slušnosti kousek dortu vzal a zbytek jsem musela spořádat sama 😀 – žádný problém, dort byl skvělý. Rozhodně se ale nejednalo se o žádnou fit verzi. No zpátky k vaflím…

Vaflovač jsem koupila před nějakou dobou v Lidlu a nemůžu si ho vynachválit (časem sem přidám i recept na slané vafle), původně to vypadalo, že to bude další „krám“ do domácnosti, který se použije párkrát a povětšinou bude ležet ve skříni. Nakonec ho používáme poměrně často a hrozně mě baví vyhrát si ze zdobení. Promazané domácí marmeládou, zdobené čerstvým ovocem a řeckým jogurtem prostě nemají chybu a jsou ideální na víkendová rána.

Suroviny na 2 porce:

  • 1 vejce + 1 bílek
  • 150 g špaldové mouky
  • 150 – 200 ml mléka (klidně i rostlinného)
  • 10 g kokosu
  • lžíce kakaa (nebo karobu)
  • cukr, med, sladidlo dle chuti (nepoužívám)
  • špetka soli, špetka prášku do pečiva

Postup: Všechny suroviny smícháme a vytvoříme těsto o trošku hustší než palačinkové. Těsto nalijeme do vaflovače (pokud nemáte vaflovač, klidně můžete udělat lívance nebo lehce zředit a udělat jako palačinky).  Zdobíme podle vlastní fantazie, naše nejoblíbenější kombinace je s domácí marmeládou, řeckým jogurtem (nebo skyrem) a čerstvým ovoce. Věřím, že vás napadnou různé kombinace a buduráda když se o své nápady se mnou podělíte.

Dobrou chuť 🙂


Nutriční hodnoty na 1 porci:

Energetická hodnota: 380kcal/1470 kJ

  • Bílkoviny: 20g
  • Sacharidy: 55g
  • Cukry: 11g
  • Tuky: 10
  • Vláknina 8g

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*