Celozrnné palačinky s kokosem

Palačinky považuji za úplně nejlepší víkendové jídlo, víkendové proto, že nejradši je mám čerstvé, nadýchané a ještě vlahé. V týdnu zpravidla snídám v práci, kde mám připravený můj domácí mix na ovesnou kaši (v některém z dalších příspěvků se na něj můžete určitě těšit) nebo si chystám nějaký sendvič, podle času a nálady. O té víc se těším na víkend, kdy si můžu se snídaní víc vyhrát. Zbožňuju atmosféru našeho občasného brunche (občasného díky mému brzkému vstávání, kdyby měla s jídlem čekat na partnera než vstane, tak pravděpodobně umřu hlady :D), kdy si na stůl dáme vše co máme rádi, snídáme dlouho, rozebíráme různá aktuální témata, nebo si jen tak povídáme. Snídani vnímám jako rituál, nikdy ji neodbydu, ikdyž snídám v práci i tak si na ní vyhraním dostatek času a nedovedu si představit, že bych začala byl kvalitní snídaně.

Palačinky sami o sobě jsou takový rituál, suroviny jsem vážila spíše kvůli receptu, jinak nevážím a spíš čekám na vhodnou konzistenci, však to znáte těsto nesmí být ani moc řídké, ani moc husté. Udělat skvělé tenké palačinky teď mohlo působit jako alchymie, ale je to brnkačka. Nejhorší na tom všem je vydržet do konce smažení a neujídat, alespoň pro mě.

Náplně do palačinek můžete zvolit různé, já jsem zvolila tuhle tvarohovou náplň, jelikož se jednalo o jídlo před florbalovým turnajem a potřebovala jsem snídani, která bude bohatá na živiny, zasytí a zároveň mi dodá energii a celkově podpoří výkon. Jinak abych se přiznala moje nejoblíbenější varianta je skořicová náplň ze skořice, kokosového oleje a rýžového syrupu (výživové hodnoty nic moc :D, ale sakra dobrá varianta :))) Nebudu vás už napínat a podělím se o recept, ze kterého jsem byla tak nadšená a hned v neděli jsem si je ukuchtila znovu.

Suroviny na 2 porce:

  • 150 g špaldové celozrnné mouky (jemně mlet
  • 20 g strouhaného kokosu
  • 2 vejce
  • 250 ml kokosového (nebo kravského či jiného) mléka
  • půl lžičky prášku do pečiva
  • špetka soli
  • tuk na smažené

Postup: Smícháme mouku a kokos
s kypřícím práškem, přidáme vajíčka, špetku soli, případně můžete trošku dosladit dle chuti. Smažíme tenké palačinky na trošce kvalitního oleje. Z tohoto množství jsem vytvořila 8 palačinek. Každou hotovou palačinku jsem pomazala směsí ze dvou velkých lžic tvarohu a lžíce domácí jahodové marmelády bez přidaného cukru. Směs jsem už více nedoslazovala, ale pokud budeme mít pocit, že je směs málo sladká, přidejte si marmošku nebo můžete dosladit nějakým zdravým sladidlem.

P.S.: Nedělejte hlavně dávku jen pro sebe, protože zbytek rodiny, který vám celou dobu bude tvrdil, že zrovna dneska na palačinky nemá chuť a dá si něco jiného, vám nakonec ty palačinky nemilosrdně sní!!


Nutriční hodnoty na 1 porci:

Energetická hodnota: 465 kcal/ 1953kJ

  • Bílkoviny: 32g
  • Sacharidy: 60g
  • Tuky: 13g
  • Vláknina 9g

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*